Tuesday, June 12, 2007

أسوأ سنة دراسية

انتهت من شوية أسوأ سنة دراسية مرت عليا ، كل ما أفكر إن كنت بادرس حاجات غصب عنى ، و بطرق مش عاجبانى ، و امتحانات مش مريحانى ، احس إن أنا حمار لا مؤاخذة

تانية كهربا عام هندسة عين شمس

أولا هيا عام ، علشان من أربع سنين ، جم الناس بتوع التطوير ، وقالو نخلى التخصص من بعد سنتين مش سنة واحدة ، وبالتالى قدروا بكل فقاقة إنهم يجمعوا أربع سنين دراسية فى سنتين

ليه أربع سنين ؟
علشان إحن عندنا تلات أقسام فى كهربا ، فزمان كان فى تانيه كومبيوتر و تانية اتصالات و تانية باور ، لما يضموا التلات سنين دول على أولى كهربا يبقوا جمعوا ما بين أربع سنين دراسية فى سنتين .
و نتيجة لكده فى مناهج اتدمرت ، ومبقتش أساس كويس للقسم اللى جايه منه ، و حتى لو فضلت زى ما هى فأكيد مش هنستفيد منها استفادة كاملة .


يمكن الاستفادة الوحيدة من سنة تانية إنها اكدتلى القسم اللى أنا هتخصص فىيه إن شاء الله ، علشان أنا فى سنة أولى كنت متردد شوية

----------------------
يا رب لما تخلص الأجازة ، أكون عملت اللى أنا عايزه ...
ويكون الواحد داخل السنة اللى جاية و هوا فعلا مستعد يدرس


-------------------------
أسيبكم مع فرقة وسط البلد
آه يالالالى

أنتيكا


1 comment:

Ahmed Adel said...

ahi 3adet :D

isA talta hatkoun a7la , ana motafa2el ..